Pokud potřebujete poradit zavolejte nám +420 605 777 373.
Nová Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024
Standardně dodávané odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) – se zkráceným zdvihem – je přizpůsobeno 19palcovému přednímu kolu obutému do pneumatiky o rozměru 110/80-19 a sníženému sedlu. U motoru o objemu 1 084 cm3 došlo ke zvýšení maximálního točivého momentu o 7 %. Nový vzhled horní kapotáže je svalnatější a poskytuje lepší ochranu. Stejně jako v minulosti je k dispozici kompletní elektronická výbava zahrnující šestiosou jednotku pro měření setrvačných sil, která řídí systém HSTC, ABS umožňující brzdění v zatáčkách, systém pro zamezení zvedání předního a zadního kola, či funkce detekce průjezdu zatáčkou u verze s převodovkou DCT. Praktičnost má podobu několika jízdních režimů, standardně dodávaného tempomatu, vyhřívaných rukojetí, USB zásuvky, 12V zásuvky a barevného 6,5palcového dotykového TFT displeje s podporou technologií Apple CarPlay®, Android Auto® a Bluetooth konektivity. Dvojité LED světlomety jsou opatřeny světly pro denní svícení a přisvěcováním do zatáček. U verze s převodovkou DCT byly vylepšeny vlastnosti při rozjezdu a při jízdě nízkou rychlostí. Se čtyřmi speciálně navrženými sadami originálního příslušenství Honda – Urban, Rally, Travel a Adventure – vytvoříte ze svého motocyklu dokonalého partnera pro vaše cesty.
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports pro modelový rok 2024 sdílí rám i motor s terénně zaměřenou verzí CRF1100L Africa Twin, v modelové řadě však hraje vlastní roli: nabízí jezdcům schopnosti pro křižování kontinentů a pro dlouhé cesty jak po silnicích, tak mimo ně.
Odpružení Showa EERA™ nabízí pro rok 2024 optimální konstantně nastavitelné řízení tlumení. Čtyři přednastavené režimy – SOFT, MID, HARD a OFF-ROAD – pokrývají všechny typy jízdních situací a pro ještě přesnější vyladění podvozku na cestě má jezdec k dispozici režim USER. Předpětí zadní pružiny je nově možné upravit i za jízdy.
Novinkou v modelovém roce 2024 je použití 19palcového předního kola (oproti dosavadnímu 21palcovému), které je obuto do širších pneumatik o rozměru 110/80-19 (oproti 90/90-21). Toto uspořádání zlepšuje přilnavost přední pneumatiky a zpětnou vazbu jezdci pro lepší stabilitu na vozovkách a pro více komfortu při plném zatížení. U sedla byla upravena tloušťka sedáku pro vyšší komfort a sedlo je umístěno níže v 835/855 mm. Zdvih odpružení předního i zadního kola byl snížen na 210/200 mm, což rovněž zlepšuje ovladatelnost na silnicích a jezdec díky tomu snáze dosáhne na zem.
Pro lepší akceleraci, zejména při jízdě ve dvou se zavazadly, byl řadový dvouválcový motor o objemu 1 084 cm3 vyladěn (úpravami v sání, spalování a výfuku) tak, aby poskytoval více točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, s maximem vrcholícím na 112 Nm, a to vše bez ztráty výkonu, jehož maximální hodnota byla zachována na 75 kW.
Schopnosti pro dlouhé cestování jsou dány tvarem velké 24,8litrové palivové nádrže, vynikající ochranou proti větru (poskytovanou jak přepracovanou horní kapotáží, tak bočními panely), plexi štítem výškově nastavitelným do 5 poloh, velkým krytem vany motoru, hliníkovým zadním nosičem a bezdušovými koly a pneumatikami. Standardní výbava zahrnuje také nabíjecí zásuvku a vyhřívané rukojeti.
Převodovka DCT byla zdokonalena pro přirozenější pocit z jízdy po rozjezdu a při velmi nízkých rychlostech. Šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU) řídí nejen sedmiúrovňový systém HSTC, ale také systém pro zamezení zvedání předního a zadního kola se 3 úrovněmi (Wheelie Control a Rear Lift Control), ABS umožňující brzdění v zatáčkách (s nastavením pro jízdu v terénu) a systém detekce průjezdu zatáčkou pro verzi s převodovkou DCT. Jezdec může vybírat ze čtyř přednastavených jízdních režimů: URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD.
Pozice při jízdě, která byla navržena s důrazem na kompletní kontrolu, těží z kombinace úzkého sedla se silnější vrstvou čalounění pro vyšší komfort a výše posazených řídítek. Dvojitá LED světla pro denní svícení (DRL) jsou doplněna třístupňovými světly pro přisvěcování do zatáček, která automaticky upravují osvětlenou plochu vozovky v závislosti na úhlu náklonu tak, aby bylo dosaženo optimální viditelnosti a tím i vyšší míry bezpečnosti. Standardní výbava zahrnuje také tempomat a vyhřívané rukojeti. Barevný TFT dotykový multifunkční informační displej (Multi Information Display – MID) s úhlopříčkou 6,5 palce nabízí přímou interakci se systémy stroje a navíc podporuje technologie Apple CarPlay®, Android Auto® a Bluetooth konektivitu.